Tájékoztató az elektronikus ügyintézéshez

2018. március 22.

 

Tisztelt Ügyfeleink!

 

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján 2018. január 1-jétől elektronikus ügyintézésre kötelesek a gazdálkodó szervezetek, egyéni vállalkozók, valamint az alapítványok és az egyesületek is. Az E-ügyintézési törvény 9. § (1) bekezdése az elektronikus ügyintézést nem lehetőségként, hanem kötelezettségként írja elő az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek, közjogi jogalanyok, valamint a jogi képviselők számára.

Felhívom a jogszabályban elektronikus ügyintézésre kötelezettek figyelmét arra, hogy a papír alapon benyújtott kérelmeket, nyilatkozatokat, bevallásokat nem tudjuk figyelembe venni.

A Hivatal az elektronikus ügyintézést az elektronikus ügyintézési rendszeren és egységes, személyre szabott ügyintézési felületen biztosítja.

Elektronikus önkormányzati ügyintézési portál:

https://ohp-20.asp.lgov.hu/kereses?sourceUrl=&searchType=T&url=ugyinditas&searchCity=Leányvár

 

Az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőséggel (hivatalos elérhetőség) szemben támasztott követelményeknek természetes személyek esetében az ügyfélkapu, gazdálkodó szervezetek esetén a cégkapu és az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek tekintetében a hivatali kapu (tárhely) felel meg.

2018. december 31-ig önkormányzati adóügyekben az elektronikus ügyintézést biztosító szervvel történő elektronikus kapcsolattartás során a gazdálkodó szervezet ügyfél a gazdálkodó szervezet hivatalos elérhetősége helyett a gazdálkodó szervezet nevében az ügyben eljáró természetes személy azonosítása mellett a természetes személy szerinti tárhelyét is használhatja.

 

Igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

  • Adóegyenleg lekérdezés

Az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak a KAÜ-s azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott adott önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult eljárni.

  • Ügykövetés

A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

  • Ügyindítás

Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére. Jelenleg az önkormányzat adó, ipar-, és kereskedelmi, hagyatéki leltár, birtokvédelmi, anyakönyvi és szociális ügyekkel kapcsolatos nyomtatványok találhatóak meg. Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be.

Böngészőprogram, internet hozzáférés

Az oldal megtekintéséhez böngészőprogram (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari, stb.) és internet hozzáférés szükséges, a portál és a szolgáltatásai használata egyéb alkalmazás telepítését nem igényli.