Tisztelt Lakosság!
Hivatalos iratok kézbesítésével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adom:
Hivatalos iratnak minősül az önkormányzat által a jogszabályban meghatározott eljárásban:
- papír alapon, vagy
- elektronikus adathordozón, vagy
- elektronikus hírközlési hálózat igénybevételével feladott, vagy ilyen módon kézbesített,
- könyvelt postai küldemény, és
- amelynek feladásához, vagy kézbesítéséhez (ill. a kézbesítés megkísérléséhez), vagy azok időpontjához jogkövetkezmény fűz,
- illetve a meghatározott határidő számításának alapjául szolgál.
Könyvelt postai küldeménynek az a küldemény minősül, amelynek felvételét a postai szolgálat, vagy az önkormányzat
- írásban, vagy más bizonyítható módon a feladó az átadást elismeri, és
- kézbesítését az erre szolgáló okiraton az aláírást rögzítővel, vagy a jogosult átvevővel, egyéb technika alkalmazásával az átvételt elismerteti.
Távol tartózkodás, vagy a postai átvételt és könyvelését ellehetetlenítő körülmény esetén a küldemény helyett írásos értesítőt kap a címzett, amely a küldemény átvételéről és átvételének körülményeiről tartalmaz információkat.
Ha a címzett az értesítőben foglaltaknak megfelelően átvételi kötelezettségének nem tesz eleget, a feladó másodjára is megkísérli a küldemény kézbesítését. A kézbesítés kétszeri megkísérlését követően a küldeményt hivatalosan is kézbesítettnek, átvettnek minősíti a jogszabály.
A fenti gyakorlat vonatkozik minden, önkormányzat által küldött hivatalos iratra. Kérem a tisztelt lakosságot a kézbesítés e rendelkezéseinek és szabályainak tudomásul vételét! Ezért a kézbesítés első megkísérlése után, melyet az erről szóló értesítő ad tájékoztatást, kérem az önkormányzattal történő mielőbbi - személyes, vagy telefonos/elektronikus - kapcsolat felvételt.
Köszönettel!
Baumstark Tiborné sk.
Jegyző
06/33-509-930
hivatal@leanyvar.hu